מדבקות optimized

מה השיטה היעילה ביותר להדפסת מדבקות ותויות ?

כותב: צוות ענק הדיו 13.01.23

הדפסת מדבקות היא אחד השימושים הנפוצים ביותר במדפסות ביתיות, משרדיות, ומדפסות ייעודיות, למשתמש הביתי ולתעשייה.

במאמר זה נבחן כל אחת מהשיטות להדפסת מדבקות ונעמוד על היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

הדפסת מדבקות במדפסת הזרקת דיו ביתית

להדפסה במדפסת הזרקת דיו נעשה שימוש בדפי מדבקות A4, A3, A1 המחולקים למס מדבקות משתנה בהתאם לצורך בכל דף. תכנון ההדפסה מתבצע באמצעות תכנה יעודית או בוורד בה קיימות תבניות עיצוב מוכנות – יש להזין נתונים כמו גודל וסוג המדבקה, להגדיר שוליים לצורך חיתוך בהתאם לנייר. בשלב הבא מוסיפים טקסט, תמונה, איור וכל הדרוש לעיצוב. 

היתרון בהדפסה בשיטה זו: 

הזמינות של המדפסת הביתית, הגמישות בהדפסה על מידות מדבקות שונות בהתאם לצורך והחיסכון בהוצאה לרכישת ציוד ייעודי להדפסת מדבקות.

החסרונות:

  •   הדפסה בדיו אינה עמידה בלחות – הדיו יכול להימחות כאשר הוא בא במגע עם רטיבות, הדבר קריטי כאשר מדובר בהדפסת שוברי משלוחים. כדי לשמור על עמידות המדיה המודפסת, רצוי להדפיס שוברי משלוחים בשיטת הלייזר.
  • מדבקות עלולות להיתלש מהדף בתהליך ההדפסה, להידבק למנגנון גריפת הנייר ולפגום במדפסת.

הדפסת מדבקות במדפסת לייזר 

אופן ההדפסה במדפסת לייזר זהה לזה של מדפסת הזרקת דיו.

היתרון : 

הדפסה בשיטת הלייזר מתבצעת באמצעות אבקה פולימרית המגוהצת בחום ע”ג הנייר, המדיה המודפסת עמידה בפני רטיבות ולכן היא עדיפה להדפסת שוברי משלוחים..

החיסרון: 

לעיתים מתנתקות מדבקות ונצמדות לתוף המדפסת, במקרה זה התוף נפגם ויש להחליפו.

מדפסת מדבקות ייעודית

מדפסות ייעודיות הניזונות מגלילי מדבקות במידות שונות או סרט רציף אותו המדפסת חותכת במידות שונות לפי הצורך. המדבקות הנפוצות הן מדבקות טרמיות מסדרת brother dk ומדבקות טרמיות של dymo המתאימות למשתמש הביתי ולתעשייה, ההדפסה עליהן מתבצעת באמצעות חום ולכן הן לא נזקקות לדיו.

מדפסות מדבקות פולימריות :

מדפסות ייעודיות מתוצרת brother הפועלות בשילוב עם מדבקות פלסטיות מסדרת TZE ו ומדפסות דיימו להן קיימות מדבקות פולימריות dymo d1 – מדובר  בקסטות המכילות סרט מדבקה פלסטי ברוחב וצבע משתנים אותו חותכת המדפסת במקטעים לפי הצורך. מדבקות אילה עמידות במיוחד ומשמשות בד”כ לתיוג כבלי חשמל, כבלי רשת, מתגים ולשלל תיוגים שונים. 

מדפסות תעשייתיות להדפסת מדבקות:

מדפסות תעשייתיות מתוצרת  zebra, godex, datamax ועוד, בהן ניתן להדפיס בשיטה הטרמית וגם על מדבקות נייר/ פוליפרופילן בשילוב עם רדידי דיו המותאמים לפי סוג המדיה ואיכות ההדפסה הנדרשת. מדפסות אילה משמשות בעיקר לתיוג מוצרים לתעשיה ופועלות בשילוב עם מדבקות במגוון מידות המגיעות ע”ג גלילים בהתאם לגודל המדפסת. 

היתרון במדפסות אילה הוא הגמישות בגודל המדבקות – ניתן לייצרן בגדלים לפי דרישות הלקוח ולא להסתפק במידות מדף קבועות. בנוסף, קיימת האפשרות להדפיס על מדבקות נייר ופוליפרופילן בשילוב עם רדידי דיו מתאימים.

 

היתרון בהדפסה עם מדפסת מדבקות ייעודית:

  • ניתן להדפיס בשטף בניגוד למדפסת רגילה בה יש להזין דפי הדבקה ונייר A4 לסרוגין בהתאם לשימוש.
  • אין סכנה לנזקים הנגרמים למנגנוני המדפסת בשל מידבקות הנתלשות בתהליך ההדפסה.
  • ניתן להדפיס ע”ג נייר טרמי ללא צורך בדיו/ טונר.
  • ניתן להדפיס ע”ג מדבקות נייר ופוליפרופילן באמצעות רדידי דיו בהתאם לסוג המדיה ולעמידות ההדפסה הנדרשת.
  • הדפסה במדפסת ייעודית משחררת את המדפסת המשרדית/ביתית לשלל פעולות הסריקה, העתקה וההדפסה.

לסיכום:

הדפסת מדבקות ניתנת להתבצע מהמדפסת הביתית, המשרדית או באמצעות מדפסת ייעודית. במידה והדפסת זו היא צורך קבוע ומתמשך, רצוי ואף מומלץ לרכוש מדפסת ייעודית ובכך לחסוך את הזמן הנדרש בהזנת דפי מדיה שונים לסרוגין במדפסת הביתית או המשרדית ולהימנע מתקלות ונזקים אפשריים למדפסת.

בברכה

צוות ענק הדיו

 

מדיניות משלוחים
ייעוץ בוואטסאפ

מדיניות משלוחים

כלי נגישות