Untitled design 2 1

איך לבחור מדפסת?

כותב: צוות ענק הדיו 08.01.22

רכישת מדפסת – הצעד המשמעותי בדרך לחיסכון בעלויות ההדפסה

הדפסת מסמכים, תמונות ועבודות היא פעולה המתבצעת מדי יום במשקי בית פרטיים, במשרדים קטנים, בינוניים וגדולים, ולכל משתמש צרכי הדפסה שונים. כדי להגיע לחיסכון מקסימלי בעלויות ההדפסה יש לבחור את המדפסת שתתאם את צרכי המשתמש באופן אופטימלי.

אז מדוע אנו כותבים מאמר זה?

רבים יוצרים איתנו קשר לרכישת ראשי דיו וטונרים למדפסותיהם וניכר כי הם מופתעים מדברים רבים המתגלים להם לפתע כמו: עלויות המתכלים הגבוהות, למדפסת שברשותם לא קיימים מחסני דיו חליפיים זולים, המהירות בה מסתיים הדיו/טונר למדפסת אותה הם רכשו, העובדה כי הם נאלצים לרכוש מחסני דיו צבעוניים למדפסת למרות שהם מדפיסים בשחור בלבד ועוד…..

הפתעות אילה מתגלות מאחר ולא ניתנת מחשבה מקדימה לבדיקת דרישות ההדפסה. פשוט ניגשים לחנות ורוכשים את המדפסת אותה מציע המוכר אשר מעוניין למכור את המדפסת הרווחית ביותר עבורו ולא בהכרח את זו המתאימה ללקוח.

כדי לעזור לכם להימנע מ”הפתעות” המתגלות לאחר רכישת המדפסת, רשמנו מס’ הנחיות שבעזרתן ניתן לרכוש את המדפסת המתאימה ביותר לצרכיכם להימנע מעוגמת נפש לשנים.

 

כללי זהב לרכישת מדפסת

 

באמצעות מעבר על הסעיפים הרשומים מטה, ניתן לכוון למדפסת שתתאם את צרכי ההדפסה באופן האופטימלי.

 

 א. הדפסה בשחור/לבן או צבעונית.

 

השאלה הראשונה אותה עליכם לשאול: האם אנו מעוניינים בהדפסות צבעוניות או בשחור על לבן.

החלטה זו קריטית בכל הקשור לחיסכון בעלויות ההדפסה וזאת מאחר ומדפסות צבעוניות פועלות בשילוב עם 4 ראשי דיו/טונרים : שחור, כחול, צהוב ואדום שעלותם יקרה יותר מרכישת טונר שחור למדפסת המדפיסה בשחור בלבד.

במידה ו 80% מהמדיה המודפסת היא מסמכים, טקסט וחשבוניות בש/ל, ניתן לוותר על 20% של ההדפסות הצבעוניות ולרכוש מדפסת המדפיסה בשחור בלבד ובכך להימנע מרכישת מתכלים צבעוניים שהצורך בהם שולי.

הטונר הצבעוני שאינו מנוצל במדפסות הלייזר לא נשמר בטונרים הצבעוניים, אלא עובר למיכל עודפים = בזבוז.

דיו צבעוני שאינו מנוצל במדפסות הזרקת דיו מתייבש.

מאחר והמדפסות הצבעוניות משביתות את פעולתן כאשר אחד מארבעת הצבעים אוזל, כסף רב יבוזבז ברכישת מתכלים צבעוניים שלא לצורך רק כדי לא להשבית את המדפסת.

 

ב. מדפסות משולבות או רגילות

מדפסת משולבת – מיועדת לסריקה, העתקה, פקס והדפסה. 

מדפסת להדפסה בלבד– עלותה נמוכה יותר מהמשולבת, לכן חשוב לוודא אם אכן קיים צורך בשלל הפונקציות של המדפסת המשולבת. במידה ותכונות אילה אינן הכרחיות, ניתן להסתפק במדפסת רגילה המיועדת להדפסת מסמכים בלבד ולחסוך בעלות המדפסת.

מדפסות משולבות ומדפסות המיועדות להדפסה בלבד קיימות בצבע ובש/ל.

ג. מדפסות בהספקים גבוהים/ נמוכים

ככל שהספקי המתכלים גבוהים יותר, עלות ההדפסה לדף תהיה נמוכה יותר.

לדוגמא: טונר תואם mltd203l בהספק 5000 דף מחירו 109 ש”ח, בעוד טונר mlt-d203e בהספק 10,000 דף מחירו 119 ש”ח, כך שבמידה ונרכוש מדפסת הפועלת בשילוב עם טונר 203e, גם אם מחירה גבוהה יותר, נוזיל משמעותית את עלויות ההדפסה לאורך זמן השימוש בה.

לממעטים להדפיס לא מומלץ לרכוש מדפסות הזרקת דיו הפועלות בשילוב עם ראשי דיו בהספקים גבוהים וזאת מאחר והדיו הנוזלי מתייבש כאשר הוא חשוף לאויר לאורך זמן רב.

לכן, לממעטים להדפיס, רצוי לרכוש מדפסות עם מתכלים בהספקים נמוכים.

 

ד. מדפסת לייזר או הזרקת דיו

יתרונות מדפסת לייזר

1.הטונר אינו מתייבש – מדפסות לייזר ניזונות מטונרים המכילים אבקה פולימרית, מכאן שגם אם המדפסת לא תהיה בשימוש זמן רב, אבקת הטונר לא תתייבש.

במדפסות הזרקת דיו לעומת זאת, במידה והמדפסת תושבת לתקופה של חודש או יותר, הדיו במחסניות עלול להתייבש כמו גם במזרקי הדיו בראש ההדפסה ולגרום לסתימתם.

2. למעוניינים בהדפסה בש/ל – קיימים דגמים רבים של מדפסות לייזר בפורמט זה לעומת היצע קטן מאוד של מדפסות הזרקת דיו ש/ל.

3. הדפס קבוע שאינו נמחק – מאחר ומדובר באבקה פולימרית המגוהצת בחום על סיבי הנייר, ההדפס בשיטת הלייזר לא ניתן למחיקה או מריחה באמצעות מגע עם משטח לח.

4. מהירות הדפסה גבוהה –  קיימים דגמי מדפסות רבים המיועדים לשימוש בטונרים בהספקים גבוהים והמדפיסים בקצב גבוה (כ 40-50 דף לדקה) – מהירות הדפסה החיונית למשרדים העובדים בעצימות גבוהה.

יתרונות מדפסת הזרקת דיו

1. מחיר המדפסות זול – מחירן של מדפסות הזרקת הדיו בד”כ נמוך מזה של מדפסות הלייזר.

2. מתאים לשימוש ביתי -קיימים דגמים רבים של מדפסות הזרקות דיו בעלי מימדים קטנים המתאימים לשימוש ביתי המתאפיין בעצימות הדפסה נמוכה עד בינונית.

3. מחירי המתכלים זולים – מחירי ראשי הדיו הפועלים בשילוב עם מדפסות הזרקת הדיו לרוב נמוכים יותר מטונרים המשמשים למדפסות הלייזר, כך שההשקעה למשק הבית בהחזקת מדפסת נמוכה.

4.עלויות תחזוקת מדפסת הזרקת הדיו זולה

במדפסות לייזר קיימים מכלולים יקרים שיש להחליפם לאחר פרק זמן מסויים (תוף למדפסת, רצועת טרנספר, מיכל עודפים, תנור ) – לכן למשתמש ביתי שאינו זקוק לעצימות הדפסה גבוהה של מדפסת הלייזר, עדיף להסתפק בהזרקת דיו ולהימנע מהוצאות תחזוקה גבוהות שלא לצורך.

 

ה. רכישת מדפסת הפועלת בשילוב עם ראשי דיו או טונרים תואמים/ חליפיים.

לא לכל מדפסת קיימים מתכלים תואמים. לכן במידה וברצונכם לחסוך בעלויות ההדפסה, חשוב לפנות לספק הדיו ולברר באמצעותו לאיזו מדפסת העונה לדרישות ההדפסה שלכם קיימים מתכלים תואמים זולים ואיכותיים ומדפסת זו לרכוש.

מה ההבדל בין מתכלים מקוריים לתואמים?

ראשי דיו וטונרים מקוריים – מתכלים אילו מיוצרים ע”י חברות המקור ומחיריהם גבוהים ביותר.

טונרים וראשי דיו תואמים/חליפיים – מיוצרים ע”י מפעלים מקבילים באותו האופן בו הם מיוצרים במפעלי המקור רק ללא עלויות הכרוכות במיתוג והוצאות הנהלה ושיווק.  עלותם נמוכה משמעותית (במקרים מסויימים עד כדי 30% ממחיריהם של המקוריים) ובמידה ורוכשים מספק שיודע לברור את המפעלים האיכותיים בחו”ל ולספק אחריות, ניתן להוזיל את עלויות ההדפסה באופן ניכר – מאחר ורכישתם של המתכלים חוזרת ונשנית, החיסכון הכספי נצבר לטווח הארוך.

 

ו. זהירות – מלכודת המדפסת הזולה

  יצרניות דיו מסויימות מצאו דרך יצירתית למקסם את ריווחיהן מהלקוח באמצעות מכירת מדפסות במחירים נמוכים משמעותית ממחירי מדפסות מקבילות הקיימות בשוק.

אותן מדפסות נמכרות עם טונרים/ראשי דיו התחלתיים שכל מטרתם לנתק קשר בין רכישת המדפסת לרכישת הדיו העתידית.

מתכלים אילה המתקבלים עם המדפסת בעלי הספקים נמוכים מאד, כך שיצרניות הדיו וידאו כי יקבלו אתכם בעוד זמן קצר ביותר בתור לקוחות שבויים לרכישת מתכלים שערכם גבוה משמעותית ממחיר המדפסת.
לכן, כדי לא ליפול למלכודת זו, יש לבצע בדיקת עלות המתכלים לאותה המדפסת טרם רכישתה.

 

לסיכום:

 רכישה מושכלת של מדפסת תסלול דרככם להדפסה שתתאם את צורכיכם ולחיסכון בעלויות ההדפסה.

 

להתייעצות נוספת, ניתן ליצור איתנו קשר במייל/ווצאפ או להתקשר ונציגינו ישמחו לייעץ ולעזור ככל האפשר.

 

בברכה

צוות ענק הדיו

 

  

 

        

 

מדיניות משלוחים
ייעוץ בוואטסאפ

מדיניות משלוחים

כלי נגישות